12.1.10

Muutosta Ilmassa - Wind of Change

Edellisessä blogipostauksessa annoin ymmärtää että muutoksia on tulossa.
Metamorfoosi on käynnissä - toukkamainen olo toppavaatteissa ainakin.
Villa Mokka on tässä kivijalkakauppana helmikuun loppuun.
Sitten hyppy uusiin ympyröihin. Huh.

Mokkasukan tekoa jatkan. Sitä saa virtuaalipuodista, jota rustaan, remontoin ja rymsteeraan.
Millaisia mielipiteitä, kokemuksia, toiveita jne hyvistä ja toimivista nettikaupan ratkaisuista teillä on, sekä asiakkaana että kenties sellaisen pitäjänä? Sovellukset, valikoima, maksutavat, ulkoasu...
Mitä muuta nettikaupan sivuilla voisi olla kuin kokoelma tilattava tavaraa?
Näkemyksiä asian tiimoilta otetaan mielenkiinnolla vastaan kommenttilaatikkoon - kiitoksia jo etukäteen!


Mutta tässä vielä vanhalla kaavalla:


California


South Dakota


Postia Pappi Jaakobille


Serious Man


Pilvilinna Joka Romahti


Pientä Säätöä


Hääkuvaaja


Flash Forward

10 comments:

Anonymous said...

Tarkoittaako tämä siis sitä, että Hämeenlinnassa ei enää helmikuun jälkeen ole Villamokka lankakauppaa? Jos tarkoittaa, niin se on tosi tosi iso harmi...

villamokka said...

Sitä se tarkoittaa, olen pahoillani.
Parissa vuodessa on jo ehtinyt muodostua tosi mukava kanta-asiakaskunta. Valitettavasti se on kuitenkin liian pieni, jotta liikkeen pito nykymuodossa olisi kannattavaa. Isompi kaupunki, kenties sitten olisi onnistuttu? Pala kurkussa tätä koetan päivittäin selitellä...

Tinka said...

Musta tärkeintä on käytettävyys ja selkeys. Käytettävyydellä tarkoitan teknistä toimivuutta moitteettomasti ja loogisesti, selkeydellä lähinnä sisältöä (valikot, tekstit, linkit, kuvien tarkoituksenmukaisuus jne).

Hyviä esimerkkejä verkkokaupoista on mun mielestä TitiTyy ja Ilun Handu. Molemmissa varsinkin valikot on hyvin rakennettu (valikkojen nimet, tekstit tarpeeksi isolla jne.) ja kuvat laadukkaita ja isoja. Tiedän että isot kuvat ovat ehkä ristiriidassa käytettävyyden kannalta (pitkä latausaika) mutta se kyllä antaa niin paljon paremman kuvan tuoteesta ja luo aivan erillaisen ilmeen kaupalle. Lisäksi sisältö on näissä kaupoissa harkittua, ja verkkokirjoittamisen periaatteiden mukaista.

Tässä nyt pikaisesti mietteitä, helpompaa olisi ruotia huonoja verkkokauppoja että mikä niissä on vikana :)

Vinkki Linkki: www.verkkokauppaopas.com

Ilmoittaudun mielelläni vapaaehtoiseksi testaajaksi, jos sellaista tarvitaan. On tullut tätä vähän opiskeltuakin. (katjakall ÄT gmail PISTE com)

Saija said...

Voih, harmi! Tykkäsin Villamokasta tosi paljon, vaikka kauppa oli mulle liian kaukana käydä esim. ohimennen. Onnea uuteen joka tapauksessa ja kiitos Villamokan ajasta.

Mulle nettikaupoissa on tärkeintä hyvät kuvat sekä selkeys ja käytettävyys (jolla ymmärrän Tinkan mainitseman teknisen toimivuuden lisäksi mm. sitä, että kokonaisuus on looginen, helposti opittava ja helposti käytettävä, noin tärkeimpiä luetellakseni). Tuotteesta pitäisi myös olla tarkka kuvaus. Esim. kuvaus "paketti sisältää sitä sun tätä" (ihan totta, näin tänään tällaisen kuvauksen tuotteesta verkkokaupassa) ei mulle riitä. Eniten verkkokaupoissa ärsyttää räikeät pohjavärit, pienet tekstit, pienet suttuiset kuvat ja puutteelliset kuvaukset.

Paula said...

Ikävä juttu että Hämeenlinna menettää ihanan lankakauppansa!
Nettikaupoissa tärkeintä on että sivut ovat ajanmukaiset. Juuri sain tänään kotiin paketin josta puuttui osa eikä selitystä miksi. On tylsää asiakkaan joutua soittelemaan ja selvittelemään asioista, etenkin jos maksu on jo tehty etukäteen. Toinen tärkeä asia on pitää rönsyt kurissa ja joka sivu sen näköinen kuin se olisi tehty juuri eilen tehty. Tämän tiedän ihan omasta ammattikokemuksena webmasterina. Mutta muistan kauppasi suloisena ja siistinä, joten epäilen että sinulle sivustojen pitäminen raikkaana ja siistinä ei ole ongelma. Lykkyä matkaan mukaan!

Paula said...

Siis, ei teidän kaupasta tullut tällaista vajaata pakettia, ihan muualta. Aina on ollut hyvää palvelua kun olen Villamokassa käynyt :-)

villamokka said...

Paljon kiitoksia kommeteista, olen tuota opasta tutkinut, mutta mitään vertailua eri ohjelmista en ole löytänyt - vähän villiä länttä siinä mielessä.

Marjaana said...

Tinka olikin tuossa jo kirjoittanut sen mitä itse ajattelin.
Tykkäisin, että verkkokaupassa olisi esillä vain ne langat/tuotteet mitä just silloin on saatavilla. On kiva että kaiken tarvitseman saa kerralla kotiin asti, eikä tuotteita tarvitse odotella montaa viikkoa. Jos myydään tilattavaa tuotetta siitä pitää asiakkaan saada tieto että on loppunut/tilattava tuote ennen kuin painaa lähetä nappia.
Olisi kiva jos valikoimissa olisi joitain ihania ylläri/hemmottelu/lohtulankapaketteja. Minä hurjasti tykkään joskus ostaa yllärinä joitain spessuja lankoja. Joskus vaan on fiilis, että tekee mieli lankaa, muttei oikein tiedä mitä.
Lankaklubit on nyt tosi pinnalla ja jos vaan resurssit riittää niin kannattaa miettiä sellaisiakin :)

verano said...

Sähköpostiosoitteesi ei enää toimi, mitenköhän sinut jatkossa tavoittaa?

Olisi asiaa 14.1. lähettämääni sähköpostiviestiin liittyen :)

villamokka said...

Valitettavasti entinen mailiosoite lakkasi kuin seinään kun purin liittymäsopimuksen kivijalkakaupasta.
Uusi on lanka@villamokka.fi.